بی مقدمه...

بی مقدمه شروع شد

بی مقدمه...

بی مقدمه شروع شد

خاطرات قدیمی لذت بخش...

سلام.

پست اخیر آقای دکتر من را ترغیب کرد تا یک پست ارسال کنم.

1-سی دی اوبونتو:

تقریباً دوران دبیرستان بودم که دوره اینترنت ثبت نام کردم و می رفتم. در یکی از جلسات یه نفر گفت سیستم عاملی وجود داره که بر اساس نیاز خودت می چینی و نه باگی داره و نه ویروسی میشه. اوبونتو از شرکت لینوکس. گفتم سی دیشو از کجا بیارم؟ گفت به کارخونه درخواست بده، پست می کنن. گفتم از کجا؟ گفت خارج دیگه! من اصلاً باور نکردم. اما آدرس وبسایت را برای ثبت نام گرفتم و حتی آدرس منزلمون را هم به فینگلیشی نوشتم. شاید دوماه بعد از این موضوع گذشت که یه روز آقای پستچی در خونه اومد و گفت. مهم شدی. از خارج برات پست میاد. گفتم چیه؟ گفت از من می پرسی؟ باز کردم دیدم از شرکت لینوکس، سی دی را برام پست کردند و حتی عوارض گمرکی اون را هم پیش پرداخت کردن. اصلاً در مخیله من نمی گنجید. 

2- ایمیل یاهو:

یک ایمیلی در یاهو داشتم که خیلی دوستش داشتم. نمیدونم چی شد که مدتی از اون استفاده نکردم و رمزش را فراموش کردم. هر چی رمز به ذهنم رسید را امتحان کردم اما جواب نداد. یک نامه بلند بالایی برای پشتیبانی یاهو نوشتم و بلافاصله پاسخی دریافت کردم که بخاطر ناراحتی که برای شما پیش اومده ما عذرخواهی می کنیم! عجب. تازه قدم به قدم مراحلی را با پشتیبانی طی کردم و ایمیل بازیابی شد. 

این دو خاطره احساس خیلی خوبی به من داد. حالا شما قیاس کنید با پشتیبانی محصولات خودمون. شما بسته بندی کالاهای صادراتی ایران را یه نگاه بندازید. 

شما هم از این خاطرات داشتید لطفاً به اشتراک بذارید و این لذت ها را با بقیه شِر کنید. 

نظرات 7 + ارسال نظر
ربولی حسن کور شنبه 17 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 12:20 ق.ظ http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
حالا این پست چه ربطی به پست من داشت؟

سلام.
هر دو مربوط به ایام جوانی بود

لیمو شنبه 17 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 02:22 ب.ظ https://lemonn.blogsky.com/

۱. آآآا در مخیله من هم نمیگنجه! کلا هر وقت داد و ستد ها با برندای خارجی رو توی دهه های پیشین میشنوم باورم نمیشه :((

سلام بر خانم لیمو و احیانا آبی.
بعضی وقت ها به قول شما در باور نمیاد.

مامان یک فرشته شنبه 17 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 02:55 ب.ظ http://parvazeyekfereshte.blogsky.com

بابت یکسری ازمایشات به یک ازمایشگاه مهم المان ایمیل زدم و شرایط رو گفتم.در اوج ناباوری تلفن زدن و من رو به یکی از ازمایشگاه های تهران معرفی کردن وگفتن اون ازمایشگاه خون میگیره و برای ما میفرسته و به همین راحتی از من در ایران و حتی در شهرستان خون گرفتن و فرستاده شد المان و جواب هم ایمیل شد.

سلام. ممنون. نمیدونم یکبار آزمایشگاه نیلو بود یا شریک این آزمایشگاه. اون هم می گفت نمونه هامون را می فرستیم آلمان و نتیجه را آنلاین دریافت کنید.

مامان یک فرشته شنبه 17 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 02:59 ب.ظ

مورد دوم هم توی سایتی دنبال هتل بودم برای اقامت چند روزه در خارج از کشور.اما اون اقامتگاه ها باید بعد از رزرو پول پرداخت میشد. چند تا رو تا مرحله رزرو رفتم اما کنسل کردم بابت اینکه نمیتونستم از داخل ایران پول پرداخت کنم.از اون سایت باهام تماس گرفتن و علت اینکه کنسل میکنم رو پرسیدن و گفتن ایا مشکلی هست .من هم براشون عدم داشتن مسترکارت رو گفتم و اونها بر خلاف قانون سایتشون برام بدون پرداخت مکانی رو رزرو کردن

سلام. تشکر بابت اشتراک تجربتون. چه لذت بخش...

ترانه شنبه 17 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 04:40 ب.ظ

جالب بود هر دو خاطره. خب اینها به مشتریهاشون اهمیت میدن.
یکبار هم پسر من برای نئوم چامسکی( زبان شناس معروف* ایمیل زد. و وقتی که ایشان ایملش رو جواب داد خیلی ذوق زده شد.

درود بر ترانه خانم. بله واقعاً اهمیت میدن. شما بارها نوشتین که لباسی خریدید و مناسب نبوده. بدون هیچ بهانه ای عوض می کنن. به هر حال این کارها به مشتری حس خوب میده.
نمیدونستم چامسکی زبان شناسه ، بیش تر بخاطر فعالیت های سیاسی ایشون را می شناختم.
تشکر بابت اشتراک تجربه پسرتون.

سارا یکشنبه 18 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 09:46 ق.ظ http://15azar59.blogsky.com

سلام
چقدر خوبه که پشتیبانی قوی باشه و واقعا پاسخگو امیدوارم یه روزی هم برسه که تو ایران به ارباب رجوع واقعا احترام بزارن

سلام؛ من هم امیدوارم.

رعنا یکشنبه 18 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 04:17 ب.ظ

سلام
من یک بار زمانی که ایران بودم، از سایت بوکینگ دات کام، یک هتل توی پاریس رزرو کردم. طوری بود که میشد یه شماره کارت معتبر بدی و رزرو کنی ولی پول رو اونجا پرداخت کنی. من هم شماره کارت از دوستم گرفته بودم و رزرو کرده بودم. وقتی رسیدم اونجا ساعت نه شب بود. مسئول هتل چک کرد و دید رزروم کنسل شده، چون ظاهرا یک ایمیل تاییدیه به دوستم زده بودند و اون جواب نداده بود. هتل هم اتاق خالی نداشت. من مونده بودم که اون موقع شب توی کشور غریب چکار کنم. مسئول هتل با سایت بوکینگ تماس گرفت و من شرایطو توضیح دادم. برای من یک هتل دیگه رزرو کردند با فاصله خیلی کم که پیاده میشد برم. با اینکه هتل دوم گرونتر از اولی بود، پول اضافه ازم نگرفتند و با قیمت همون اولی حساب گردند. دیگه من همیشه هتل از این سایت می گیرم.

یک سایت فروش آنلاین هم هست به نام زالاندو. یه کم گرونتر از بعضی سایت های دیگه است ولی انقدر پشتیبانیش خوبه که من همیشه با خیال راحت ازش خرید می کنم. تا صد روز میتونی لباس یا هر چیز دیگه ای رو کاملا رایگان پس بدی و سریع پولو برمیگردونن. یک بار من یک کفش رو برگردوندم و بعد از چند روز که دیدم پولش نیومده تماس گرفتم. گفتند بسته شما به ما نرسیده هنوز ولی ما پولتون رو برمیگردونیم و برگردوندند! بعد از چند روز دیگه از پست بهم اطلاع دادند که بسته گم شده!

یکی هم از ایران بگم. خواهرم چند سال پیش میخواست برای پسرش تبلت بخره برای کادوی تولدش، من براش از دیجی کالا خریدم و انتخاب کردم که کادو شده تحویل بدن و تاریخ تحویل رو هم روز تولدش انتخاب کردم. خیلی متفاوت و خاص بود که پست یه بسته کادو شده براش اورده بود، توی روز تولدش!

سلام رعنا خانم. خیلی ممنونم بابت خاطرات شیرینی که به اشتراک گذاشتید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد